Kycklings-sensation, nästan

Jag började dagen fel igen med att sova aslänge. Varför är det så svårt att komma upp? Blää för att vakna och somna. Sova är hur skönt som helst men det andra? Nej tack! När man ska sova kan man inte och när man ska vakna vill man inte.

Möte på wermlands 17.30. Tog väl någon timme att gå igenom punkterna för inskrivningen. Sen blev jag kvar på nationen. Erik som bor två trappor upp ville ha middags-sällskap och jag ställde mer än gärna upp. Hade bara ätit frukost. Så jag smet först upp till honom efter mötet och kollade på hans julstjärna som han tjatat om hela december och sen gick vi tillsammans ner till puben för att äta.
Här övervägde jag att äta kyckling för första gången på minst 8 år. Det såg helt enkelt gott ut, men nej. Jag frågade vad vegmaten var och när det vara samma sak som kyckling-currymaten fast med kikärtor, paprika och svamp istället för kyckling så fick det bli veg för mig. Det var gott! Fast för lite salt som vanligt. Det är nästan ingen som saltar ordentligt enligt mig, men å andra sidan tror de flesta jag känner att jag kommer dö av någon saltsjukdom.

Mysig och trevlig stämning på nationen som alltid och jag kom inte hem förrän 22.30. I och för sig blev jag och Cecilia tvugna att gå halva vägen hem. Jag skjutsade henne första halvan, sen träffade vi två wermlänningar och när vi skulle fortsätta cykla kom polisen. Polisbilen bromsade in bara Cecilia satte sig på pakethållaren så det blev inte mer cyklat. Vi vågade inte. 


Jag har funderat lite på en sak om mig själv. Jag tror jag är en sådan där person som måste ha mycket att göra för att få något gjort. annars

Kommentarer
Postat av: Linda

Kyckling är ju gott!

2008-12-18 @ 08:38:29
URL: http://linda120.blogg.se/
Postat av: Sofie

Men hallå... är du veggo?! Ha en bra dag! KRAM

2008-12-18 @ 08:57:07
URL: http://onie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0