Jordskalvsdagen

Härlig dag idag! Nog för att jag somnade 5.45 imorse, vaknade av jordskalvet 6.15, the one-hundred years earthquake, och sen sov jag en orolig sömn till nästan 11. Jag hann ut i köket innan Sammy knackade på. *stolt* Både han och jag hade svårt för att somna inatt. Intressant. Jag tror att vi på något sätt kände det på oss att något i naturen inte stod rätt till. Det behöver inte vara något övernaturligt, snarare att det undermedvetna, eller instinkten sa att det var osäkert att sova. Jag tror det. Djur känner ju sådant och människor är djur i grund och botten.

Jag åt lunch med ErikEbbas skafferi, jättegott var det! Fast lite dyrt, men någon gång kan man unna sig det. Vi satt väl någon timme, lite mer innan han var tvungen att pysa tillbaka till lth för att plugga. Då gick jag till juridicum för att träffa Simret. Men vilket ställe! Sådär charmigt gammaldags i mörkt trä och advokatstuk. I like! Jag skulle aldrig vilja läsa till jurist, men jag skulle lätt kunna hänga där hela dagarna för miljöns skull. Fast jag hade nog inte vågat öppna analysböckerna.
Vi gick i alla fall och fikade, jag och Simret, på hans favoritcafé, Patiseriet. Mysigt café med helt underbara bakelser! Åh, dit måste jag igen och prova allt smarrigt. Det enda negativa med idag är att jag glömde handla mat. Hur kan man glömma det när man till och med skrivit en handelslista? Pucko.... Jag får göra det imorgon istället. Jag har i alla fall inte glömt min cykel i stan och kommit på det när jag kom hem. ;) Hehehe....


Wiie, Isak är snäll! Jag behöver bara fråga. Och det kommer jag att göra, so be prepared! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0