En Åsa-helg

Åsa tog tåget hem för lite mer än en timme sedan. Vi spenderade helgen med att prata en massa, gå rundor i Lund, både i stan och här där jag bor och gå på bio. Vi såg den svenska vampyrfilmen "Låt den rätte komma in". Jag tyckte den var bra, Åsa blev lite illa berörd utav den, men jag tror hon tyckte den var bra också. Filmen handlade om Oskar och Eli. Oskar är en vanlig tolvåring som är mobbad, men Eli är vampyr. De bor i samma hyreshus och träffas utanför och utvecklar en slags vänskap/kärlek. Det är svårt att bestämma sig för vad man ska tycka om Eli egentligen. Emellanåt är hon hur go som helst, men i nästa scen mördar hon någon. Jag älskar sådana där smått creepy filmer så för mig var den toppen. Det enda negativa var att allt var 70-tal. Jag gillar inte de färgerna och modet var skitfult.

Jag känner mig nöjd med helgen och har haft jättekul. Hoppas att Åsa inte dröjer alltför länge med att komma hit igen. Jag kommer nog inte åka hem på ett tag heller.



Ska jag fira tre månader idag? Eller borde jag hellre fira början på en ny period?


Kommentarer
Postat av: Linda

Det blir så kladdigt att skicka muffinsarna med posten, men du kan få receptet ;)

2008-11-10 @ 08:19:28
URL: http://linda120.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0